Wednesday, 21 September 2016

Η παλαιά εκκλησία της Αγίας Μαρίνας στο χωριό Μοσφιλωτή - The old church of Agia (Saint) Marina at Mosfiloti Village - Cyprus


Στην καρδιά του χωριού βρίσκεται η παλαιά εκκλησία του χωριού, η οποία είναι αφιερωμένη στην Αγία Μαρίνα. Σύμφωνα, όμως, με την μαρτυρία Άγγλου περιηγητή, αρχικά ο ναός ήταν αφιερωμένος στην Αγία Παρασκευή.

Δυστυχώς, η ακριβής ημερομηνία οικοδόμησης του ναού είναι άγνωστη, εξαιτίας της ανεπάρκειας σχετικών πληροφοριών. Αρκετοί, όμως, μελετητές ανάγουν με επιφύλαξη την ανέγερση του ναού περί τα μέσα του 17ου αιώνα, στηριζόμενοι στις φορητές εικόνες του τέμπλου. Ο ναός αναπαλαιώθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα, το 1990.

Ο ναός είναι λιθόκτιστος, κατασκευασμένος από πέτρες της περιοχής. Οι λίθοι έχουν τύχει ελάχιστης επεξεργασίας, γ’ αυτό και οι τοίχοι έχουν πλάτος ένα μέτρο και είκοσι εκατοστά. Πριν την ανακαίνιση, ο ναός είχε διαστάσεις, πέντε μέτρα μήκος και τρεισήμισι μέτρα πλάτος. Όταν το 1990 έλαβε χώρα η ανακαίνιση, ο ναός επιμηκύνθηκε στα δυτικά, γ’ αυτό και η σημερινή εκκλησία έχει μήκος περί τα δέκα μέτρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης, στη νότια πλευρά του ναού, μ’ άλλα λόγια στο σημείο που τοποθετείται η εικόνα της πολιούχου Αγίας εντοπίστηκαν υπολείμματα τοιχογραφιών. Σαφέστερα, οι μελετητές παρατήρησαν πώς σε μερικές πέτρες υπάρχουν χρώματα από μπογιές και τρίχες από πινέλα.

Οι εικόνες που κοσμούν το εσωτερικό του ναού, έχουν αγιογραφηθεί από τον ιεροδιάκονο Φιλάρετο περί τα 1680 ή λίγο αργότερα. Ευτυχώς, όλες οι εικόνες έχουν τύχει συντήρησης το 1990, γ’ αυτό άλλωστε σώζονται σε άριστη κατάσταση.

Πηγή:
Πέτρου Βαρνάβας

Πηγή:http://mosfiloti.org/portfolio-item/thriskeftiki-zoi/#toggle-id-1

Photos 6/3/2016 by George Konstantinou

The old church of the village is located right in the centre of the village and it is dedicated to Agia (Saint) Marina. According to an English traveler, the church was initially dedicated to Agia Paraskevi.

Unfortunately, the exact construction date of the church is not known as the information given is inconsistent. Some researchers however, based on the portable icons of the iconostasis, estimate that it was built around the middle of the 17th century. The church was renovated at the end of the 20th century, in 1990.

It is a church built with slightly processed local stone, and that is why the walls are one meter and twenty centimeters wide. Before the renovation, the church was five meters long and three and a half meters wide. After the renovation in 1990, the church was elongated at its west part and that is why the church today is almost ten meters long.

It is worth mentioning that during the renovation, remains of murals were found on the north part of the church, namely where the icon of Saint Marina is locate. Researchers noted that there is paint colour and hairs from paint brushes on some of the rocks of the wall.

The icons that decorate the interior part of the church have been created by deacon Philaretos around 1680 or a bit later. Fortunately, all icons were restored in 1990 and that is why they are in perfect shape.

Source:

Petrou Varnavas



No comments:

Post a Comment