Translate

Wednesday 6 January 2016

Το Χωριό Γερακιές ή Γερατζιές - Gerakies village - Cyprus

Αυτή την ανάρτηση μου την αφιερώνω εξαιρετικά στον αγαπημένο μου πατέρα Χρύσανθο Κωνσταντίνου, στον θείο μου Αντρίκο, στον παππού μου Κωστή Και στην γιαγιά Φλουρενζού. Αιωνία τους η μνήμη.
Το χωριό Γερακιές βρίσκεται στην καταπράσινη κοιλάδα της Μαραθάσας σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρων απέχοντας 65 περίπου χιλιόμετρα από τη Λευκωσία.
See also
Οδηγώντας λοιπόν από τη Λευκωσία προς το Μοναστήρι του Κύκκου και περνώντας διαμέσου της κοιλάδας Μαραθάσας φθάνουμε στο χωριό Καλοπαναγιώτης. Από εκεί, κάνοντας δεξιά στροφή και οδηγώντας για ακόμη 3 χιλιόμετρα, φθάνουμε στην περιοχή Ανεφανή όπου και αντικρίζουμε το χωριό Γερακιές κτισμένο στη βουνοπλαγιά σε ένα καταπράσινο φόντο. 
Στο χωριό πριν από την πρώτη Τουρκοκρατία, περίπου πριν 700 χρόνια κατοικούσαν ιερείς που εκδιώχθηκαν από την Συρία. Δημιούργησαν την μονή του Αγίου Νικολάου στην τοποθεσία που βρίσκεται και σήμερα. Η εκκλησία ήταν πολύ μεγαλύτερη και στα γύρω σπίτια κατοικούσαν μοναχοί. Πάνω από τα σπίτια τους καθώς και πάνω από την εκκλησία υπήρχε ένας σταυρός, o οποίος υπάρχει μέχρι και σήμερα σε ένα από τα σπίτια.
Το χωριό ξεκινούσε από τον Άγιο Νικόλαο και κάτω, ενώ δεν υπήρχαν τα σημερινά σπίτια που βρίσκονται τώρα στον αυτοκινητόδρομο. Δίπλα από τον άγιο Νικόλαο στεγαζόταν και το σχολείο του χωριού, που σύμφωνα με τα λεγόμενα των συγχωριανών μας ήταν ένα πολύ ωραίο κτήριο με μεγάλη αυλή.
Κάθε γέροντας είχε μια μικρή οικία, από αυτούς πήρε και το χωριό τη σημερινή του ονομασία Γερακιές σύμφωνα με την παράδοση.
Στο χωριό υπήρχαν και άλλες εκκλησίες, η Αγία Τριάδα, η Παναγία η Δικολίτισσα κ.α.
Μετά από χρόνια η εκκλησία καταστράφηκε και στη θέση της κτίστηκε μια μικρότερη. Μέσα στο ιερό της εκκλησίας βρέθηκαν κάποια χρήματα και με αυτά κτίστηκε και ο ναός του Άγιου Γεώργιου. Στη συνέχεια γύρω στο 1900 οι κάτοικοι του χωριού μεγάλωσαν την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Πηγή http://gerakies.com/
Photos 5.1.2016 by George Konstantinou


















    Το σπίτι της γιαγιάς Φλουρενζούς και του παππού μου Κωστή

     Ο πατέρας μου Χρύσανθος Κωνσταντίνου          

Ο θειος μου Αντρίκος
 Η γιαγιά Φλουρενζού

Το σπίτι της γιαγιάς Φλουρενζούς και του παππού μου Κωστή
Photos 28/10/2023 by Michelle Symeonidou











































No comments:

Post a Comment