Tuesday, 20 September 2016

Ξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο χωριό Σιά - Country church of Saint Constantine and Eleni at Sia Village - Cyprus


Έξω από το χωριό, στα ανατολικά πάνω σε μια βουνοπλαγιά, βρίσκεται κτισμένο το ξωκλησάκι των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Είναι κτίσμα του 1950. Τετράγωνο μικρό και απέριττο εκκλησάκι, κεραμιδοσκέπαστο. Φιλοξενεί γύρω στους 80 – 100 πιστούς. Είναι πετρόκτιστο εκκλησάκι και στο πλάι του δεσπόζει το καμαρωτό καμπαναριό του. Εσωτερικά είναι απλό. Το εικονοστάσι είναι μαρμάρινης κατασκευής από μωσαϊκό και χαρακτηρίζεται πολύ απλό και φτωχικό. Η εικόνα η οποία είναι αφιερωμένη στους Αγίους, κατασκευής του 1949, βρίσκεται τοποθετημένη σε ειδικό προσκυνητάρι στην δυτική πλευρά του ναού. Το ξωκλησάκι λειτουργείται δύο έως τρεις φορές τον χρόνο. Πανηγυρικά γιορτάζεται στις 21 Μαΐου, όπου γίνεται και η λιτάνευση της Άγιας εικόνας των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης.

Στους πρόποδες της βουνοπλαγιάς υπάρχει ένας ποταμός. Εκεί βρίσκεται ένα τετράγωνο μαρμάρινο κτίσμα (τζιούρη), στο οποίο εκεί έκαναν πολύ παλιά οι κάτοικοι της κοινότητας την λειτουργία τους. Έδεναν σενδόνια από το μαρμάρινο τετράγωνο κτίσμα μέχρι τα κοντινά ελαιόδενδρα, έχοντας ως κέντρο δυο παρευρισκόμενους βράχους, οι οποίοι χρησιμοποιούντο ως η Αγία Τράπεζα και μέσα στο μαρμάρινο κτίσμα να βρίσκεται ο ιερέας να ψάλλει. Απ’ έξω από αυτό, στον περιτριγυρισμένο χώρο δηλαδή, οι πιστοί στέκονται και παρακολουθούν τον ιερέα.
Μέχρι σήμερα διατηρείται ακόμη το μαρμάρινο αυτό κτίσμα με τις εικόνες των αγίων. Οι χωριανοί φροντίζουν τα καντήλια των Αγίων να είναι συνεχώς αναμμένα.
Πηγή http://www.sia.org.cy/churches_chapel_constantinos_eleni.shtm

Photos 2/3/2016 by George Konstantinou

Outside the village, on the east on a mountainside, there is the country church of Saint Constantine and Eleni.It is a building of 1950.It is a rectangle small and plain church, covered with tiles .It has a capacity of 80-100 people .It is built by stone and at its side there is the jaunty belfry. Internally it is simple. The iconostasis is of marble construction from mosaic and it is described as plain and poor. The icon which is dedicated to the Saints made in 1949 is placed on a special icon –stand on the south side of the church. The church functions two –three times a year. It is celebrated on the 21st of May, where there is litany of the Saints’ icon. On the foothill of the mountainside there is a river.there, it is a rectangular marble built (τζιούρη), in which the residents of the community used to perform the Holy service. They tied sheets from the marble square building to the close olive trees, having as a center two rocks, which were used as the high altar and inside the marble building there was the priest chanting. On the outside there were the people stood to watch the priest. 

This marble building with the icons of the saints is still maintained until today .The villagers take care of the Saint’s vigil lights to be constantly kept lit.
Πηγή http://www.sia.org.cy/english/churches_chapel_constantinos_eleni.shtm




No comments:

Post a Comment